Wednesday, March 6, 2013

Tabungan Anak Anak

Aku jujurnya mmg jarang la nak masukkan duit anak setiap bulan... :)

Kebiasaannya masukkan Duit Raya tu wajib... 

Tp kalau saje saje nak masukkan duit sebulan sekali kat akaun masing masing.. 
NAn ado.. :p

So, mengambil langkah awal.. 
SEtiap sen yg aku belanjakan.. 
Kami somi isteri mmg jarang guna syiling.. 

Setiap hari balik keje.. mmg akan masukkan duit syiling dalam tabung anak anak... :)
Anak anak pun.. dah biasa.. kalau ada POW sape sape duit.. 
DUit tu akan masuk terus dalam tabung.. hehehehhe

Jadinya.. kalau tak sebulan sekali.. 
Sekurang kurangnya.. 3/4 bulan sekali duit tabungan ni akan masuk dalam akaun anak anak.. 
Hasil tabungan yg tak seberapa :) 
Alhamdulillah... 
Walaupun tak banyak... 

Sekurang kurang nya ada... tambahan saving tuk anak -anak yg sedia ada... 

Haritu.. tukar syiling ni kat Koop... dapat la dalam rm200 tuk seorang... :)

2 comments:

♥cikmOt♥ said...

samalah dengan weii..aku pun jarang guna syiling ni...dan aku pun menabung guna syiling..tuk anak2 jugak

Nana said...

au pon ada tabung tp bkn utk anak hahaha
utk sendiri xpenuh lg satu botol susu beso tu