Tuesday, March 5, 2013

Anak Anak Saya

 Rasa dah lama x apdet mengenai perkembangan anaks.. :)

Alhamdulillah... anak anak semakin sehat... 
Demam haritu.. sbb masing masing nak membesar... 

Sekarang Abg Long pre school... 6 tahun lebih dah.. :p
Adik plak... bulan 5 ni genap 2 tahun... 

Sekejap masa berlalu :) 
Abg Long sekarang... ada masa dia berlagak cam abang long.. 
tp ada masa dia berlagak macam adik kecikkkk sangat... hehehehe

Nea sekarang.. dah macam macam ayat dia keluarkan.. 
kadang kadang dia buat ayat sendiri.. 
kelakar gile.. pelat.. tp menghiburkan.. :) 
Abang long kadang kadang very protective dengan adik
Tp kadang kadang abang.. sangat ANTI dengan adik.. 
Dah lumrah adik beradik kan... :) 
Kadang kadang meke ni sangatttttttttttt la caring.. loving.. 
Tp kadang kadang.. tak bole dekat langsung... 
Bercakar je... adik pun boleh tahan gangster... 
Sekali geram.. abang dia lempang selamberrr je.. 
Abang plak... otai kampung.. 
Adik lempang mana boleh diamkan.. 
Balas pulak lempang pp adik jugak.. 
Ragam anak anak macam macam... 
Kadang kadang.. jadi tak sabar... 

Perangai anak anak ni sukar nak ramal.. 
Abang kadang kadang manja berlebih lebih dari adik.. 
Nak perhatian lebih.. 
Adik plak.. jeles.. kalau abg diberi perhatian lebih.. :P

macam macam hal.. 
Bab makan.. abang sekarang alhamdulillah... 
Selera makan boleh tahan.. 
Nasi tu kalau makan.. insyaallah bertambah.. 
Adik susah sikit la bab makan ni.. 
Payah nak pancing selera dia.. 
Tp susu alhamdulillah... susu satu kotak tu seminggu je settle.. 
Xpelah.. janji anak anak sehat...  

Biarlah org cakap anak anak keding.. 
Nampak tulang sbb tak cukup makan.. 
Orang tau bercakap je.. kondem je kan.. 

Kalau nak dilayan.. bukan nya anak kita jadi gemuk cam anak dia.. hahhahha.. 

Betul tak?? 
So, abaikan.. asalkan anak kita sehat walafiat... 
ITu pun dah cukup buat aku tersenyum... 
Moga anak anak sentiasa sihat.. 
Membesar dengan sempurna... 
Jadi anak soleh dan solehah.. 
Insyaallah.. aminnn.. :)

4 comments:

zarena heeney said...

betul tu asalkan anak2 kita sihat walafiat

♥cikmOt♥ said...

kalu anak anak anak aku yang kakak dan abam asyik bercakaran jek...kalu sorang takde, gelisah la salah sorang tu...si adik hanya jadi pemerhati pbb...hehhe

~aSHa~ said...

itulah adik beradik..air dicincang xkan putus

umilia said...

ha ahla wei..gemok kurus bukan penentu bdk tu sihat..anak aku yg sulung tu klu mkn mmg byk..tp keding gak..da baka kurus nak wat cmne kan..ko ptt tmbh lg 1 wei br best..hehehehe..